Sytuacje stresujące zdarzają się nam nie tylko w życiu osobistym, ale przede wszystkim w życiu zawodowym. Niezadowolenie z pracy, ważne wydarzenia czy spotkania, krótkie terminy na realizację projektów i wiele innych mogą powodować wiele sytuacji stresujących. Na szczęście, można sobie z nimi poradzić.
Nawet w przypadkach, kiedy w naszej pracy zbiera się coraz więcej sytuacji stresujących, możemy nauczyć się radzić z nimi. Po pierwsze – warto zastanowić się, co jest powodem tego stresu. Czy są to złe relacje z zespołem pracowników, czy stresogennym czynnikiem jest kierownik albo manager w naszej firmie, czy też zbyt duży natłok obowiązków, z którymi ciężko jest sobie poradzić.
Jak w takich sytuacjach wyjść z opresji?
Przede wszystkim, warto spróbować poprawić relacje ze współpracownikami. Jeśli to niemożliwe, warto spróbować zmienić zespół, poprosić o przeniesienie do innego lub nawet zrezygnować z pracy, bowiem jak pokazały badania, dobre relacje w pracy są niezwykle ważne, a zła atmosfera prowadzi do szybkiego wypalenia zawodowego, niezadowolenia, a często nawet depresji.
Sprawdź: akademia menedżera szkolenia
Jeśli natomiast za czynnik stresogenny możemy uznać zbyt duży natłok obowiązków, z którymi ciężko jest sobie poradzić, warto nauczyć się, w jaki sposób zarządzać swoim czasem. W takich przypadkach najlepiej jest ustalić swoje priorytety. Zaplanować swoje działania tak, aby rozpocząć od najważniejszych i najpilniejszych spraw, a następnie rozpocząć realizacje tych istotnych, ale mniej pilnych. Na koniec można pozostawić mniej ważne obowiązki.
W niektórych przypadkach można także spróbować przekazać część swoich obowiązków komuś innemu. Jeśli to możliwe, warto skorzystać z tej możliwości, aby odciążyć się i znaleźć czas także na odpoczynek. Radzenie sobie ze stresem to nie tylko działania, które możemy podjąć na stanowisku pracy.
W wielu przypadkach pomocny może okazać się, nawet krótki urlop, wyjazd z rodziną lub przyjaciółmi, relaks na basenie czy spacerze i wiele innych. Warto pomyśleć o sobie nie tylko jako pracowniku, ale także o swoim życiu prywatnym. Jedynie równowaga zachowana między życiem zawodowym i prywatnym może pozwolić nam uzyskać prawdziwe szczęście.