Reklama a budowanie wizerunku firmy

Tworzenie pozytywnego wizerunku firmy to proces bardzo długi, żmudny i często nie przynoszący wymiernych skutków, na które początkowo liczyliśmy. Jednym z wielu elementów jego tworzenia są reklamy: te internetowe, telewizyjne czy prasowe. Choć nie istnieje uniwersalna metoda reklamowania, która trafiłaby do każdego klienta, możemy kierować się pewnymi zasadami, które znacząco zwiększą nasze szanse na sukces w tworzeniu wizerunku firmy.

Nachalność nie popłaca

Każdy z nas irytuje się, gdy w momencie korzystania z telefonu lub komputera wyskakuje wiele okienek, powiadomień i irytujących, niedających się zamknąć reklam. Coraz więcej osób odchodzi od tego rodzaju reklam, które często przynoszą skutek odwrotny od zamierzonego.

Choć na reklamy, które udostępniane są w innych serwisach nie mamy większego wpływu, możemy zminimalizować ich niekorzystny wpływ na naszej stronie internetowej, umieszczając newslettery czy inne elementy po boku stron.

Pomysł ma znaczenie

W telewizji widujemy dziesiątki podobnych reklam, które często nam jako konsumentom wydają się takie same a wyświetlane produkty prędzej czy później zaczynają się mieszać. To oryginalność i pomysł mają największy wpływ na odbiorców! Od nich zależy to, czy reklama zapadnie w pamięć oraz czy potencjalny konsument wybierze nasze przedsiębiorstwo. Duże znaczenie ma humor lub dramatyzm – to odczucia, które zawsze wywierają wpływ na klientów i sprawiają, że oferowane produkty i usługi zapadają w pamięć.

Konsekwencja w reklamach

Firmy, które odnoszą największy sukces w tworzeniu swojego wizerunku poprzez reklamę to te, które trzymają się jasno ustalonej, spójnej kampanii. Jeśli stawiamy na humorystyczny akcent w spocie, powinniśmy trzymać się go choćby przez jakiś czas – pozwala to użytkownikom na utożsamienie odczuć z danym przedsiębiorstwem oraz wzmaga chęć na odbiór kolejnych reklam utrzymanych w jednym klimacie.

Od reklamy zależy bardzo wiele. Jednak nachalna czy nieoryginalna reklama może nie tylko nie przynieść korzyści dla firmy, ale nawet zrujnować jej wizerunek. A to przecież on zachęca klientów, pozwala na rozwój przedsiębiorstwa oraz jest swoistym motorem napędowym dla działań wszystkich pracowników.